söndag 4 januari 2015

Jess bröllopstårta

I april förra året (2014) fick jag frågan om jag kunde göra Jess och hennes blivande mans bröllopstårta i oktober och det skulle naturligtvis bli en ära att göra.


Som utgångspunkt fick jag lite bilder att inspireras av.


Det skulle alltså vara större cerisa rosor blandat med creme-färgade mindre kvistrosor samt rosenblad som skulle falla längs diagonalen på tårtan, och tårtan skulle även vara dekorerad med spets. Tårtan var för 20 personer, vilket blev två våningar. Smakmässigt skulle det vara chokladbotten med chokladmousse samt hallonmousse.


Jag tycker sjäv att tårtan blev väldigt romantisk och spetsen blev mycket vacker. En del av spetsen använde jag själv till min egen bröllopstårta (jag använde samma spetsform). En av utmaningarna med den här tårtan var att få till rätt storlek på rosorna under tillverkningen, samt att kunna kombinera ihop dem och placera dem så att de ser bra ut på tårtan.






Efteråt fick jag några bilder från bröllopet, taget av fotografen RH PHOTOGRAPHY. Jag bara älskar att få se bilder på tårtan i dess rätta miljö tillsammans med det vackra brudparet.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...