söndag 4 november 2012

Halloween 2012

Halloweenfesten igårkväll var verkligen lyckad. De flesta hade klätt ut sig och alla verkade ha kul. Alla vi (jag och tre till) som förberedde festen var lediga dagen innan så vi hade god tid på oss att förbereda mat och bak. Här kommer en liten bildkavalkad på en del av det som bjöds, för vi hade även gjort vegetarisk pizza, köttfärspaj, vegetariska currypiroger och Pecorino-och parmaskinkasnurror.

Dessert- och matbordet i helhet
Favorit i repris - Cake balls med chokladmuffins och färskost
Min (Rödluvans) rekvisita som jag hade bakat och bjöd på:
Dinkelfrallor med fikon och pumpakärnor enligt Martin Johanssons recept.
Tunnbrödsrullar med fetaost, färskost och soltorkade tomater
Chokladcupcakes (vegan) samt pumpkin doughnut muffins med vit chokladfrosting 
Jennys havrebollsspindlar
Vanilla sugar cookies dekorerade med sugarpaste och kristyr
Kyrkogård med gravstenar (vanilla sugar cookies) med alla gästers namn på
på en browniebotten som Conrad Tyrsén lärde mig baka.
Jennys gazpacho i förgrunden

Kvällen avslutades med några hysteriskt roliga omgångar av sällskapsspelet "Med andra ord" och jag avslutar här med några bilder på oss som utklädda.

Jonas med zipper face vann både en vandringpokal för Bästa outfit (flest röster totalt)
och i kategorin Kvällens läskigaste outfit
Vandringpokalen som Jonas vann
Jag som zombie-Rödluvan. Den långa capen med luvan har jag sytt själv.
Hela gänget
(Klicka på bilden för att se den större)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...