söndag 13 november 2011

Grattis Marcus!


Nej, Marcus fyllde inte 3 år, han fyllde 30... Kortet jag gjorde följde dock ett glasstema då han även fick en glassmaskin som tillbehör till hans KitchenAid och en glassbok av Jan Hedh från mig och några andra gamla studiekamrater. Det var många månader sedan jag träffade dem, så det var jättekul!

Vi fikade hemma hos Marcus igår och sedan åt vi middag på nyöppnade Escalier, där jag tog en väldigt god kalvbräss med jordärtskockscréme, och Karl-Johansvamp till förrätt och sedan timjanstekt oxfilé med tryffelpotatisgratäng, smörstekt Karl-Johansvamp, haricots verts och bacon till huvudrätt. Oxfilén fick jag till en början inte i den stekgrad jag hade beställt, men sedan när jag fick in rätt (rare) blev det genast mycket bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...