måndag 31 december 2012

Julen 2012

Hoppas att ni alla har haft en härlig jul. Äntligen har jag lite tid över att sammanfatta julhelgen som varit. Full rulle har det varit den här julen, och nu de senaste dagarna har både jag och Jonas varit lite krassliga. Först några bilder på den lilla julpyntningen vi har här hemma.

Vår lilla julhörna i hallen med pyntad trollhassel i vas
Närbild på vår enorma julstjärna och ljusslingan runt fönstret
Lite granruskor i en vas och alla paket till både stora och små

Brorsan och hans familj var här i några dagar och firade jul med oss. Innan de kom var det bland annat julklappsinhandling in i det sista, mathandling, städning och tömning av "lilla rummet" för dem att bo i. När de var här hann vi ta en tur in till stan och shoppa lite i Gallerian, dricka lite bubble teaYoi (min fjärde visit där den veckan), äta dim sumShogun, fira julafton med Kalle Anka, julklappsutdelning och julmiddag, göra snögubbar ute i snön, titta på film och äta massor med gott. När de åkte hem igen på annandagen blev det minst sagt tomt utan dem.

Jag som jultomte och brorsans tre barn, 4½, 10 och 12½ år gamla
Julmaten som räckte i flera dagar efteråt,
både som frukostpålägg, till lunch och till middag
Filmkväll à la 2012
På annandagen var vi hemma hos Jonas farbror och firade jul med den sidan av Jonas familj. Jättetrevligt att träffa alla som vanligt! En av mellandagarna var jag i stan för att kolla lite på mellandagsrean men kom hem med endast lite småsaker från Illums Bolighus och en handväska från Tiger. Igår var vi hos Jonas mamma och firade jul där med Jonas mormor. Och idag har jag varit alldeles utslagen och sovit mestadelen av dagen.

Jag verkar ha varit snäll i år också och har som julklapp fått bland annat biljetter till Petra Marklunds konsert på Cirkus i februari, Fredrik Backmans bok "En man som heter Ove" (x2), ett snyggt grytunderlägg "Eken" från Men at work, boken "Pärlans konfektyr: Kolor, jazz och bakverk" och ett snyggt nagellack "Over the edge" från favoritmärket Essie. Och just ja, jag fick TVÅ behållare med tandpetare av min galna svägerska. :) Lycklig lottad kan man väl säga att jag är. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...