tisdag 1 januari 2013

Tårtåret 2012

Gott nytt år allesammans! Trots att jag var så ivrig och bara väntade på att få tillfällen att göra tårtor i början av året, så blev det till slut hela 16 stycken tårtor år 2012. I slutet på året blev det några fler och något oftare än i början på året. Jag kan bara säga att det har varit en väldigt rolig hobby som jag har funnit och där jag har kunnat få utlopp för min kreativitet och mitt pysselsintresse. En stor behållning är att de tårtor som jag har gjort till andra har varit uppskattade och till och med kunnat göra succé.

Mina tårtor år 2012
  1. Den rosa tårtan, som jag gjorde för mig själv och dekorerade på lite olika sätt för att få utlopp för lite kreativitet.
  2. Min gode vän Jenny och Petris tårta som blev så fruktansvärt stor och hög så att jag svor att aldrig göra så stor tårta igen. Gjorde succé på festen pga storleken och pink ombre-effekten på övervåningen.
  3. En liten spets-tårta till sambo Jonas, en väldigt söt liten tårta för att testa den nyinköpta spetsformen.
  4. Det var en stor ära att få göra en "150-årstårta", tårtan var väldigt stor och jag hade problem med att den svettades i värmen.
  5. Vit liten bröllopstårta som jag gjorde för skojs och övnings skull. Den fick flera olika utsmyckningar och uttryck och transporterades till slut ut på landet för avnjutning av familjen.
  6. Kanintårtan som jag faktiskt blev rätt nöjd med - till slut. Att modellera är något jag måste lära mig mer om.
  7. En frill cake som jag hade velat göra länge.
  8. Min första spritsade ruffle cake. Väldigt kul att göra och säkert god med all swiss meringue buttercream.
  9. Duvblå tårta med gul pion. Ett försök att göra en tårta för att passa en kille, åtminstone till färgen.
  10. En doptårta. Det är SÅ svårt att modellera!
  11. En avslutningstårta till en veterinär. Den var både knepig och jätterolig att göra. Gjorde succé bland kollegorna. Bäst var kanske kommentaren efteråt när det blev tårta över, "nu kan jag bjuda svärmor på riskavfall!", syftandes på den gula riskavfallshinken.
  12. Två provsmakningstårtor som jag såklart var tvungen att dekorera lite smått.
  13. Mimmitårta. Det är sååå svårt att modellera!!
  14. Baby converse-tårta. Jag blev verkligen nöjd med små sneakerserna, rosetten och den lilla vindsnurran!
  15. Bröllopstårtan med disneytema blev min första riktiga bröllopstårta och gjordes i september, det var en dröm som gick i uppfyllelse ett år efter att jag började med min tårthobby. 
  16. Tårtåret avslutades stort med min andra bröllopstårta. Det var stressigt, men det är det värt när man får fina ord efteråt.
Min förhoppning inför tårt-året 2013 är att jag ska utvecklas, att jag ska få göra många roliga tårtor, att jag ska kunna få testa ännu fler tekniker och mönster, få snyggare finish på tårtorna och att jag blir snabbare, säkrare och mer effektiv när jag väl gör tårtorna så att det inte alltid blir en ångestblandad förtjusning när jag gör dem. Hoppas ni vill fortsätta följa mig i mitt tårtäventyr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...