söndag 27 januari 2013

Mammas födelsedagstårta

Idag fyller min mamma år, och självklart ville jag göra en tårta till henne. Trots att hon inte är så jätteförtjust i sötsaker blev hon jätteglad över sin present och tyckte det var synd att behöva förstöra den genom att skära upp den.

Hattårta med rosett och spets

Själva formen av en hatt har jag sedan länge velat göra till henne eftersom hon älskar hattar, och lila är en favoritfärg. Innehållet försökte jag göra så friskt som möjligt och inte för sött, eftersom min mamma inte gillar sött. Så då blev det vita tårtbottnar med limemousse, limecurd och vit chokladfluff. Jag själv tyckte att det var gott men i syrligaste laget medan mamma tyckte att det var lite för sött ändå.


Hat cake

Självklart ville mamma fotas med hatten på

En glimt av innehållet

Mamma som satt på sig tröjan för att matcha tårtan

All den goda maten som mamma bjöd på -
"Pekinganka", hummer, vårrullar, broccoli och zongzi

3 kommentarer:

  1. Jättefin! Fina detaljer också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! :) Så glad jag blir av dina ord.

      Radera
  2. Hej!

    Du har väl inte missat att det ska bli en ny säsong av TV4-succén Hela Sverige bakar?
    Kanske känner du någon, som känner någon, som känner någon som borde vara med?
    Sprid ordet och klicka på länken nedan för att söka!

    https://www.shortaudition.com/application.php?jid=161

    Kram,
    Bakgänget

    Meter Television
    Box 27 837, 115 93 Stockholm SWEDEN
    Phone: + 46 (0)8 459 78 86
    E-mail: isabelle.hulten@meter.tv
    http://meter.tv/

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...