söndag 12 oktober 2014

Bröllopspysslet

Här kommer ett litet inlägg om pysslet och bordsdukningen på vårt bröllop.


Under kvällen var det kö till gästboken från Bookbinders Design, där jag hade ordnat med en polaroidkamera, washitejp, stickers och stämplar så att gästerna fritt kunde skapa egna små pysselsidor. Jag är så otroligt nöjd med gästboken och har bläddrat i den många gånger sedan bröllopet. Polaroidkameran, en Fujifilm instax mini 90 NEO CLASSIC, var ett bra köp. Jag tycker det är så charmigt med polaroidfoton och har alltid velat ha en, så det här var verkligen ett bra tillfälle att passa på att köpa en.

En sida ur gästboken, 

Polaroidfoton som inte hamnade i gästboken,
ram utan glas från Stadsmissionen för en tia
Nu har vi inte så bra bilder på dukningen, utan väntar på att få bilder från vår fotograf, men vi hade ordnat med var sin liten Echeveria, små fetbladsväxter, som bordsplacering. Varje gäst fick behålla sin växt.

Echeveria - bordsplaceringen
Dukning och blomarrangemang ordnat av Ulla Winbladh
Som meny och "conversation starters" hade vi vikt loppor. Det var lite blandade frågor på den som "Var träffades brudparet?" och "Berätta tre saker som ingen visste om dig!". Två olika uppsättningar hade vi.

Loppor som menyer och conversation starters
Loppor som menyer och conversation starters
Varje gäst fick ta med sig en liten påse med Pärlans kola som jag hade gjort samt ett par Ferrero rocher som "wedding favours".


Till gästboken, polaroidfoton och wedding favours-påsarna hade jag skaffat några gamla ramar från Stadsmissionen. Eat, Drink and be Married byttes ut mot "Tack för ikväll! Varsågod att ta en påse innan du går hem!". Jag hade även gjort en vimpel med orden "Mr & Mrs" i form av hjärtan för varje bokstav, men den glömde jag fota.



Utan all hjälp av familj och vänner som hjälpt mig vika loppor, gjort omslag till växterna, knytit små rosettter till alla såpbubblorna och suttit halva natten för att göra små pompoms till wedding favours-påsarna hade det verkligen inte gått. Jag ville verkligen göra alla de här småsakerna för att sätta en egen prägel på bröllopet, och att det "bara" var 35 personer trodde jag i min naivitet att det skulle gå snabbt och enkelt. Så fel jag hade! Allt tar ju sin tid att göra... :) Stoltast och gladast är jag när vår fotograf kom fram till mig och sa hon tyckte att dukningen var jättefin och att det här var topp tre av bordsdukningar bland hennes hundratalet bröllopsjobb hon gjort. :)

Såpbubblor till förminglet


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...