söndag 25 september 2011

Kurs i våningstårtor

I går var jag på heldagskurs på Cake and Design i Täby i hur man bygger våningstårtor. Det var otroligt skoj och man fick lära sig massor med matnyttiga tips och tricks. Förmiddagen bestod av teori och på eftermiddagen fick man täcka en dummytårta i frigolit och dekorera den precis hur man ville.

Dummytårtan var väldigt knepig att täcka eftersom den hade vassa kanter så tårtlocket i sugarpaste sprack vid kanten på i princip allas tårtor och man fick laga det bäst man kunde. Vi fick täcka den lilla "övervåningen" själva och det var jättestor skillnad mot den tårtan jag gjorde förra veckan. Eftersom den var så liten blev det många flera stora veck som man var tvungen att ta hand om, men som de sa där - klarar man att täcka dummytårtan så klarar man att täcka en riktig tårta.



Det var så kul att alla gjorde så pass olika tårtor. Min blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag hade velat ha en stor cerise blomma på min som "eye-catcher", men hade inte möjlighet att göra en där och de blommor jag gjorde hann inte torka så de var otroligt sköra att hantera. Jag hann inte heller göra klart min på plats, hur resultatet blev kommer i nästa inlägg.

Kan ni gissa vilken av tårtorna som är min? Svaret finns här.

Det här var en riktigt trevlig kurs som jag kan rekommendera, bra pris och otroligt duktig och trevlig lärare, de är verkligen genuint trevliga och hjälpsamma i den butiken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...