torsdag 8 september 2011

Kvällens middag


Det är mer sällan än vi vill, men ikväll blev det asiatiskt till middag. Medsols, överst i mitten först: "Say Oi Som" - stekta thailändska fläskkorvar med jäst ris garnerat med färsk ingefära och koriander. Finns att köpa på Hong Kong Trading vid Hötorget. Till höger: stekt tofu, kokt med tomat och fisksås. En av mina favoriträtter som min mor har lärt mig laga. Många tycker att tofu inte smakar så mycket, men jag älskar tofu och smaken av tofu! Sedan var det kycklingfärsbullar med ingefära och chilli. (Kycklingfärsbullarna stekte vi för ett par dagar sedan.) Till sist mina balkongodlade auberginer stekta med vitlök. Jag väntade lite väl länge med att skörda mina auberginer, i alla fall den ena av dem som hade hunnit bli gul, plus att de hade lite mörka fläckar i. Trots det var de ändå ok att äta. Till det här åt vi såklart jasminris!

Mina auberginer, 5-6 cm i diameter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...