söndag 11 september 2011

Övningskörning

Idag hyrde vi bil. Det var ett tag sedan jag körde bil, så det kändes nervöst och lite läskigt precis som varje gång jag sätter mig i en bil för att köra den, just för att jag så sällan gör det. J har i veckan börjat ta körlektioner, så jag blev också sugen på att komma ut och köra lite bil.

Bild tagen med mobilkamera.
Vi fick en Ford Focus och tog en tur till Skärholmen, där J köpte en ny radiostyrd liten helikopter som är mer avancerad än den han fick av mig från Japan. Därefter åkte vi till Årsta och köpte med oss kebab med ris från Palmyra - som har stans bästa kebab. Generösa (enorma!) portioner, med gott kött och gott ris smaksatt med  kardemumma, en bra salladsbuffé med en jättegod rosa inlagd rättika som jag gillar och där man kan pumpa på med aioli, yoghurt och stark tomatsås. Hem en sväng för att äta och baka en key lime pie, för att sedan åka iväg till J:s mor för att äta middag. Där fick vi bland annat äta en jättegod toast med alldeles nyplockad svamp och leka med deras katter.

Svamptoast. Bild tagen med mobilkamera.


Key lime pajen vi tog med oss blev uppskattad, trots att jag misslyckats med marängen. Det var första gången jag bakade denna paj, så jag var lite för tidig med att vispa marängen. Marängsmeten fick stå ett tag innan jag spritsade på den, så den var alldeles blöt och skummig med stora bubblor istället för styv och blank. Jag som ville öva på att spritsa.... :-( Pajen smakade väldigt intensivt med lime och var både rätt syrlig och söt.


Hampus ligger och trycker sig mot ett skåp.

Melvin fick ingen paj, men slickade gladeligen på min tallrik efter att jag ätit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...