söndag 18 september 2011

Restauranger

Så var Krogveckan slut. Vi hann gå på fyra restauranger totalt: Hotell Skeppsholmen, Museet, Oyster Bar och Wijnjas Ost- och vinkällare.

Oyster Bar var trevlig, vi var där med J, J och K, tre härligt galna tjejer. De fyra gratinerade ostronen som jag lyckades få till förrätt (istället för råa) var jättegoda med massor av vitlök. Hur man ska kunna bli mätt på sex stycken sådana som huvudrätt, som det är tänkt, är ett mysterium. Hummersoppan var mustig och god till en början, eftersom den smakade så mycket hummer, men man blev tyvärr trött på smaken efter ett tag, soppan var plain utan något i att tugga på, och hade inget som bröt av. Brödet med osten till var inte heller något speciellt.

På Wijnjas Ost- och vinkällare åt vi jägarens kaningryta. Det var första gången jag åt kanin och det var förvånansvärt gott, konsistensen var väldigt fast och god. Till efterrätt valde vi naturligtvis ost. Jag fick fem ostar som passade till min Coca Cola, och J fick ostar som passade hans Indian pale ale. Jag gillade speciellt två av mina ostar, en Brie de Meaux som var den mest smakrika Brie:n jag ätit och en kittost som jag tyvärr inte kommer ihåg vad den hette.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...