onsdag 28 december 2011

Mathias Dahlgren - Matsalen

En fantastisk kväll på Matsalen blev det när jag och Jonas åt där förra veckan. Det var Jonas present till mig när jag fyllde 30. Vi valde åttarättersmenyn utan dryckespaket och det var verkligen en upplevelse, allt från det stora antalet proffsiga personer som serverade oss, till miljön och till maten förstås.


Vi fick välja en av två huvudrätter och valet föll på "Stekt rygg av höstlamm med kantareller, stekt njure och friterad salvia" - otroligt gott! En åttarättersmeny kanske låter mycket, men utöver det serverades minst lika många "överraskningsrätter" i form av "snacks" innan maten, smårätter emellan rätterna och sött tilltugg till dessertvinet vi beställde in. Måltiden höll på i 4,5 timmar...

Det enda som jag var mindre nöjd med var "huvudefterrätten" som innehöll tillagade äpplen och äppelmos vilket är bland de få sakerna jag inte riktigt gillar, men det var bara otur. Jag saknade också något friskt mellan några av varmrätterna som var något för salta för min smak. I övrigt var allt jättegott och inte minst spännande smakupplevelser. Och som ett minne fick vi en meny att ta med oss hem och en mycket trevlig del av upplevelsen var att vi fick ta med oss en liten påse med ett gott bröd att äta till frukost dagen därpå.

Trevlig prommis till Slussen som avslutning på kvällen,
som även var sista dagen på arbetsåret

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...