söndag 1 januari 2012

Sammanfattning av år 2011


I februari restes det en hel del för min del, konferens med jobbet på Island och sedan bar det av till en två veckors jobbresa till USA först och sedan Japan. Ett par veckor efter att jag kom hem från Japan inträffar tsunamin.
15 april vaknar vi mitt i natten av att det brinner hos grannen under oss. Vi klarar oss och så gör även vår lägenhet med mindre skråmor.
Till påsken kommer brorsan och hans familj upp till oss några dagar.
I maj sätter jag olika frön till massor av olika grönsaker och rotfrukter. Hela balkongen kommer att fyllas av grönt till bredden.
I juni firas midsommar traditionsenligt ute i skärgården. Jonas fyller 30 och vi äter på tvåstjärnig restaurang.
30 juni startar jag Happy pie för att kunna komma ihåg olika saker som händer, precis som en blogg är till för.
I juli och augusti spenderas semester ute i på landet och i Göteborg och Trelleborg. Vi suktar lite efter att köpa ett hus att bo i och går till och med på ett par visningar, men kommer fram till att vi trivs alldeles för bra där vi bor. Husplanerna skjuts fram till framtiden.
I augusti börjar mitt intresse för tårtor att väckas. Jag går på tårtkurser och bakar tårtor.
I oktober plockar vi svamp både i Skogås och på landet. Jenny håller en Halloweenfest där jag får vara med om att baka till ett dessertbord som gjorde succé.
I december fyller jag 30 och vågar ge mig på att ha fest hemma för över 20 personer. Jonas present till mig är en middag på ytterligare en tvåstjärnig restaurang.
Dagen efter min födelsedag klarar Jonas hans uppkörning efter endast tre månaders lektioner på körskolan i Slussen. Jag får min första tårtbeställning till ett dop, där jag blev en hel del erfarenheter rikare.
Julen firas för första gången ute på Nämdö, jul firas även i Skogås och i Hagsätra hos våra mammor. Julsemstern har mycket fokus på bilkörning och på att leta efter en bil att köpa. Nyår firas hemma med Jonas.

2012
...blir förhoppningsvis ett ännu bättre år, både privat och i arbetet. Vi har redan en resa att se fram emot, och det är till Hong Kong på våren. Sedan har vi nog inte planerat eller funderat så mycket mer inför 2012. Vi kommer att köpa en bil snart vet vi dock, och jag kommer/måste börja träna igen, det är inget snack om saken. Jag hoppas även kunna få fler tillfällen att baka tårtor till nära och kära och upprätthålla intresset nu när jag spenderat så mycket på kurser och verktyg. Jag har i alla fall en chokladdessertkurs och en tårtkurs till att gå på. Och vem vet, vi kanske till och med kommer att sätta upp listerna i lägenheten det här året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...