lördag 6 augusti 2011

Göteborg, 2011 - del 1

Nu har vi kommit tillbaka hem efter sex dagar i Göteborg - Trelleborg - Göteborg för att besöka min brorsas familj. Vi kom hem i torsdags kväll och har försökt återhämta oss, så igår gjorde vi nästan ingenting förutom att tvätta och så har jag gått igenom alla foton jag tagit under resan.

Första kvällen i Göteborg var vi hos ett par kompisar till min brors familj. De hade ett stort hus med fin trädgård, bland annat med ett parti som låg högt upp med milsvid utsikt. Där bjöds det på mat och massor av kakor, snacks, frukt och desserter. J var som vanligt en väldigt uppskattad lekfarbror där de minsta kivades om hans uppmärksamhet.


Andra dagen var vi i Frölunda köpcentrum och shoppade lite och grillade på kvällen i brorsans trädgård.

På kvällen bakade jag och brorsdotter macarons. Vi gjorde två satser, en rosa och en vit och tre olika fyllningar: hallon, blåbär och lime blandat i vit choklad. Det blev inte helt lyckat, de vita macaronerna blev för små, formarna som vi hade de macarons som inte fick plats på plåtarna var för tjocka så att macaronerna blev inte tillräckligt varma så de var ogräddade i botten och de rosa macaronerna vägrade torka på grund av den fuktiga luften. Det blev en lång kväll må jag säga!



Tredje dagen var jag, J, brorsan och brorson på bio och såg Transformers 3. Efter det var gick hela familjen på restaurang och åt dim sum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...