lördag 13 augusti 2011

Sockerfigurer

Som jag skrev igår kväll så har jag skaffat mig lite roliga bakprylar. Bland annat verktyg (s.k. utstickare) för att göra fjärilar och en näckrosform i silikon. Här ser vi mitt allra första försök. Jag har gjort dem i s.k sugarpaste, som man använder för att täcka tårtor och för att göra dekorationer och blommor. Sedan har jag använt mig av ätbart färgpulver för att färglägga dekorationerna.




Det var riktigt roligt att göra dessa, precis som att leka med modellera igen, och det skulle vara skoj att använda dem för att pryda tårtor och bakelser. Det skulle även vara roligt är att lära mig baka fina tårtor, skapa dekorationer och verklighetstrogna blommor och figurer framöver. Självklart måste jag göra sånt här några gånger till för att de ska bli bra.

Nedan är ett par kallor som jag gjorde på frihand och fritt ur huvudet, så de kanske inte ser exakt ut som riktiga kallor men så som jag tänker mig att kallor ser ut.... :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...