lördag 27 augusti 2011

Helg

Nu har det gått några dagar utan att jag har hunnit skrivit något här. Här är något av en summering av veckan som gått.

Bild från Råkultur via sushikartan.se

I onsdags var vi och J:s syster och mor på Råkultur och åt för att fira J:s systers födelsedag. Råkultur är en sushirestaurang och stjärnkrogen Esperantos systerrestaurang. Det var en trevlig upplevelse med himla bra mat - lite för Sverige ovanliga sushibitar, fint upplagt på bland annat träklossar och vi såg andra bord som hade beställt sashimi och fått in det tillsammans med kolsyreis som gav en effektfull rök över tallriken. Tyvärr var jag förkyld i början av veckan så mitt luktsinne hade inte återhämtat sig fullt, men jag tyckte ändå det var väldigt gott. Absoluta favoriten var temaki med soft-shell crab. Det var så gott att jag var tvungen att beställa in en till sådan. Jag kan verkligen rekommendera Råkultur, en av stans bästa sushirestauranger, och återkommer gärna.

Trevligast var ändå sällskapet och mest minnesvärt var när J:s mor ville ha hjälp med att betala med kort, och langade fram SL-kortet för att betala. :) Att den duktiga servitrisen tog hand om servetterna och fram flyger ett par hundralappar som J:s syrra gömt som dricks (vi hade inte betalat än), förlöste också ett gott skratt hos både oss och den vettskrämda servitrisen.

I torsdags var jag på gruppaktivitet (hos kund) och vi var Näsby Park Badplats och spelade kubb och hade picknick. Det var trevligt om något kallt, det är ju inte riktigt sommar längre.

Igår kväll var vi på "Power Off"-fest med kräftskiva på jobbet. Vi ska nämligen flytta till andra lokaler, visserligen till andra sidan gatan bara, men det är ändå sorgligt att lämna de lokaler vi hittills har varit i, där det har varit så charmigt och stort.

Idag har vi tagit det lugnt. Det var planerat att vi skulle åkt luftballong - J:s 30-årspresent från familjen. Tyvärr är det för kraftiga vindar för att flyga luftballong idag, så det har ställts in. Mycket tråkigt eftersom det är soligt och fint idag. Det blir nästa år vi får åka, det här var nämligen första lediga tiden i år, och det finns bara en enda plats ledigt vid nästa tillfälle, plus att det lider mot höst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...