söndag 21 augusti 2011

Cupcakes

Ikväll hade vi besök av J:s kompisar med barn och hund. Mycket trevligt var det, och vi körde en favorit i repris, fondue! Dagen till ära bakade jag några cupcakes med italian meringue buttercream och testade mina nya tyllar.





Det blev några omförsök, först använde Wilton tyll 1M och hade haft marängsmörkrämen i kylen ett tag, så den var inte så smidig, utan "bröts" lite, så då var det bara att göra om. Jag är rätt nöjd ändå, för att vara första gången jag gör sådana där "glassvirvlar". Jag dekorerade "glassarna" med blommor i sugarpaste.

När jag sedan skulle göra rosor använde jag en större tyll än sist, Wiltons blombladstyll 104, men det blev inte så bra det heller, så då bytte jag till sist till den ännu större blombladstyllen, Wilton tyll 124. Rosorna är fortfarande riktigt svåra att få till, jag tror jag behöver införskaffa mig en blomnål till nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...