onsdag 13 juli 2011

Macarons, del 2 - Macarons med Lime- och vit chokladfyllning

Mersmak på macarons redan två dagar efter del 1! Det finns ju så många sätt att variera macarons i färg och smak att jag ville testa igen. Jag testade denna gång att göra macarons med Lime-och vit chokladfyllning som jag dekorerade med lite limeskal. Formerna blev bättre den här gången, så det var många fler som såg bra ut, men jag hade tyvärr inte lärt mig att inte dutta ner topparna med blöta fingrar som jag gjorde den förra gången. Kanske hade jag i lite för mycket hushållsfärg, så de fick en lite för illgrön färg.

Smakmässigt blev de här J:s favoriter med den friska lime-smaken. Både de här och de förra blev väl mottagna av några vänner.

Lika roligt som det var att baka macaronerna, var det att fota dem. Den här gången "stageade" jag dem lite mer, så jag rotade runt bland mina grejer och hittade det man kan se nedan.

Ginko i keramik från Svenskt tenn

Skål med guldprickar från Rikke Jakobsen

Tallrik, Chat!, Japansk keramik inköpt på MoMa Store i N.Y



 Foton: Lyna - Happy-pie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...