lördag 16 juli 2011

Ordning

Idag har vi varit duktiga, J har bland annat satt upp flera brandvarnare och länkat ihop dem, jag har rensat upp i min baklåda bland mina bakformar och sånt, och vi har arrangerat om i vår bokhylla i arbetsrummet så att det inte ser så plottrigt och oordnat ut.

Jag har ordnat en del av böckerna i färgordning, vilket min ingenjörssida och logiska sida starkt motsatte sig eftersom jag vill ha dem i kategoriordning och böcker som hör ihop (till exempel samma författare) måste ju rimligtvis stå tillsammans i bokhyllan.

Vår bokhylla nu. Vi är inte helt klara. Bland annat ska de mörkblåa pärmarna på näst nedersta raden bytas ut mot vita.

Den här gången tog dock min estetiska sida över, och visst blev det bättre! Bokhyllan ger ett något lugnare intryck. Tyvärr glömde jag ta en bild innan sorteringen, men innan så satte de vita luckorna och lådorna i en medveten slumpmässig ordning utspritt bland hyllfacken och böckerna var kategoriserade och uppdelade mellan J:s och mina böcker.

Delen som blev mest lyckad! Det är grovt indelat i pocketböcker på den övre hyllan och inbundna böcker på den nedre. Hm... Det verkar som att jag behöver införskaffa några gröna pocketböcker också... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...